Wiata musi zachować swój kształt i wszelkie walory zabytkowe, historyczne, naukowe i artystyczne, jakie posiada. Mimo to, może zostać przeniesiona w inne miejsce, ale tylko na terenie kościańskiego dworca. - Na razie nie wiemy, gdzie będzie przenoszona wiata. Tak naprawdę PKP nie podało nam żadnej informacji. Mieliśmy ją otrzymać zaraz po tym, jak ogłoszono, że obiekt jest zabytkiem, czyli w zeszłym roku - poinformował członek WTOZK, Krzysztof Matuszkowiak.
Przypomnijmy, iż starania o zachowanie wiaty peronowej podjęto już w lutym 2017 roku. Sprawę koordynowało Wielkopolskie Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa. - To, że w ogóle wiata została zabytkiem to tylko i wyłącznie nasza inicjatywa - mówi K. Matuszkowiak i dodaje, że początkowo miała zostać w tym miejscu, w którym jest i pełnić swoje dotychczasowe funkcje na peronie nr 2 - Okazało się, że peron będzie szerszy, niż teraz i padła propozycja przeniesienia jej na peron nr 1, czyli w okolice przy wieży ciśnień. Był też pomysł, że wiata miała posłużyć jako wiata dla rowerów, aczkolwiek było to pewne hasło rzucone przez PKP i na tym się skończyło - wyznał.
W tym momencie roboty nad przeniesieniem wiaty ustały. Kiedy zostaną wznowione? - Połowa tej wiaty została ruszona i rozebrana. W ostatnich dniach prace stanęły i nie są już kontynuowane. Czekamy na wiadomość co dalej - powiedział przedstawiciel WTOZK, K. Matuszkowiak
Więcej informacji na temat wiaty znajdziecie w tygodniku "Fakty Kościańskie".
Budowa ogromnej wiaty tramwajowej na Piotrkowskiej w Łodzi. Będzie największa na świecie - zobacz film!
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?