Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Fundusze Europejskie: Powiaty czeka nowe wyzwanie. Jest duża szansa na duże pieniądze!

Piotr Pewiński
Samorządowcy twierdzą, że nowa droga to ogromna szansa na rozwój regionu
Samorządowcy twierdzą, że nowa droga to ogromna szansa na rozwój regionu sp kościan
Fundusze Europejskie. Wspólny projekt powiatów leszczyńskiego i kościańskiego otrzyma dofinansowanie w wysokości 37 milionów złotych. Warunek jest jeden - trzeba zdążyć do 30 września 2018 roku

Fundusze Europejskie

Zaledwie rok mają samorządy na realizację zadania, które może przynieść dofinansowanie w wosokości prawie 37 mln zł. Termin jest krótki, jest to wyzwanie i jednocześnie wielka szansa.

- Wspólna inicjatywa samorządów, która połączy drogę wojewódzką numer 305 przez Wijewo, Włoszakowice i Nietążkowo z węzłem S5 otworzy możliwości rozwoju terenów leżących przy tej drodze - powiedział starosta kościański Bernard Turski podczas konferencji prasowej poświęconej budowie i przebudowie drogi powiatowej łączącej trasę wojewódzką nr 305 z węzłem drogi S5 w Nietążkowie, na terenie powiatów kościańskiego i leszczyńskiego.

Konferencja prasowa zwołana z inicjatywy starosty leszczyńskiego Jarosława Wawrzyniaka odbyła się w czwartek, 23 marca w leszczyńskim starostwie i wzięli w niej udział starosta Bernarda Turski i jego zastępca Stefan Stachowiak, także przedstawiciele gmin Wijewo, Włoszakowice i Śmigla, ponieważ to właśnie przez te samorządy droga ma przechodzić. Byli to burmistrz Śmigla Małgorzata Adamczak, wiceburmistrz Marcin Jurga, wójt gminy Włoszakowice Stanisław Waligóra oraz wójt gminy Wijewo Mieczysław Drożdżyński.

Wspólny wniosek powiatów na budowę i przebudowę tej drogi złożony do Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego przez Powiat Leszczyński znalazł się na pierwszym miejscu listy rankingowej i otrzyma dofinansowanie w kwocie blisko 37 mln zł, co stanowić będzie 75 procent wartości projektu. Całkowity koszt tej blisko 29-kilometrowej inwestycji to prawie 49 mln zł.

- Trzeba podkreślić jak ważna dla powiatu kościańskiego oraz gminy Śmigiel to zadanie. W niewielkiej odległości od węzła znajdują się tereny, które zamierzamy przeznaczyć na działalność gospodarczą. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy mieć na terenie powiatu do dyspozycji ok. 30 ha terenów inwestycyjnych w bliskiej odległości od węzła S5 - podkreślił wicestarosta Stefan Stachowiak.

Czasu na tak dużą inwestycję jest niewiele, bo musi ona zakończyć się do końca września 2018 roku. - Musimy rozstrzygnąć przetarg. Prace zaczną się w lipcu lub sierpniu, więc na ich przeprowadzenie będzie dokładnie rok, wliczając w to miesiące zimowe - mówi Jarosław Wawrzyniak.

W ramach tej międzypowiatowej inwestycji wybudowanych zostanie ponad 6,5 km nowej, a przebudowane zostanie ponad 21,5 km istniejącej drogi powiatowej. Ponadto powstanie 6-kilometrowy odcinek trasy rowerowej. Wybudowanych lub przebudowanych zostanie również ok. 6,7 km chodników.

W naszym powiecie odcinek realizowany w ramach tej inwestycji będzie biegł od Boguszyna do węzła S5 w Nietążkowie i będzie miał blisko 6,5 kilometra długości oraz 7 metrów szerokości. Ponadto na tym odcinku powstanie także dwumetrowa ścieżka rowerowa. Koszt inwestycji na terenie naszego powiatu to 17,5 mln. zł, z czego ponad 13 mln pochodzić będzie z funduszy europejskich.

Jak zgodnie podkreślali wszyscy obecni na konferencji samorządowcy, największym wyzwaniem dla inwestorów oraz budowlańców będzie krótki czas realizacji inwestycji. Z uwagi na obostrzenia 30 września 2018 rok jest terminem ostatecznym. Możliwe też, że przetargi będą podzielone na mniejsze odcinki, co pozwoli uzyskać lepsze oferty i niższe ceny. Do tematu będziemy wracać.

****
W naszym powiecie odcinek realizowany w ramach tej inwestycji będzie biegł od Boguszyna do węzła S5 w Nietążkowie i będzie miał blisko 6,5 kilometra długości oraz 7 metrów szerokości. Ponadto na tym odcinku powstanie także dwumetrowa ścieżka rowerowa. Koszt inwestycji na terenie naszego powiatu to 17,5 mln. zł, z czego ponad 13 mln pochodzić będzie z funduszy europejskich.Z uwagi na obostrzenia 30 września 2018 rok jest terminem ostatecznym. Możliwe też, że przetargi będą podzielone na mniejsze odcinki, co pozwoli uzyskać lepsze oferty i niższe ceny. Jak zgodnie podkreślali wszyscy obecni na konferencji samorządowcy, największym wyzwaniem dla inwestorów oraz budowlańców będzie krótki czas realizacji inwestycji.Całkowity koszt tej blisko 29-kilometrowej inwestycji to prawie 49 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto