Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawiacy krytykują Netfliksa. "House of Cards" czy "Dom za szmatą"?

red.
Warszawiacy krytykują Netfliksa. "House of Cards" czy "Dom za szmatą"?
Warszawiacy krytykują Netfliksa. "House of Cards" czy "Dom za szmatą"? Damian Kujawa
Z dużym sprzeciwem warszawiaków spotkał się ostatni ruch marketingowy Netfliksa, który wywiesił na jednej z kamienic w stolicy płachtę reklamującą nadchodzący sezon serialu "House of Cards". Wojciech Wagner, naczelnik stołecznego wydziału estetyki, piętnuje nielegalną realizację. "Czy zdaniem Netflix "House of Cards" to po polsku "Dom za szmatą"?" - pyta Miasto Jest Nasze. Kliknij w zdjęcie, aby przejść do galerii.

Zobacz też: Warszawa walczy z nielegalnymi reklamami. Oto efekty [ZDJĘCIA]

Płachtę reklamową zgodnym chórem, obok Wojciecha Wagnera, który prowadzi działania w kwestii usunięcia płachty, krytykują też internauci i aktywiści miejscy. Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze pyta: Czy zdaniem Netflix "House of Cards" to po polsku "Dom za szmatą"?, realizację piętnuje też oddolny ruch "Żegnamy reklamy":

W międzyczasie ratusz tworzy warszawską uchwałę krajobrazową, która będzie regulować kwestie dotyczące reklam, szyldów, małej architektury oraz ogrodzeń. Usystematyzuje wielkości szyldów i reklam, określi ich dopuszczalne typy oraz miejsca, w których mogą być sytuowane. Co ważne, zgodnie z planami miasta - reklamy wielkoformatowe nie będą mogły przesłaniać budynków i cennych detali architektonicznych. - Po wdrożeniu uchwały krajobrazowej powinny zniknąć rażące w wielu miejscach nośniki reklamowe, a szyldy będą harmonijniej komponować się z budynkami, na których się znajdują – dodaje Wojciech Wagner, zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Po konsultacjach społecznych, ustawa zostanie przeanalizowana przez ratusz, a potem poddana głosowaniu.

Przypomnijmy, że Warszawa od lat zmaga się z problemem nielegalnych reklam. Wielka płachta zasłaniała hotel MDM przez długi czas, a zdjęcie jej było zadaniem prawie niemożliwym. Kolejnym przykładem były chociażby wielkoformatowe reklamy, które atakowały nas w samym centrum (zasłaniały wieżowiec Universal). Więcej piszemy o tym w tym miejscu.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto