Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

CZEMPIŃ. Tunel pod przejazdem kolejowym w Czempiniu - wraca temat budowy tunelu, który rozładowałby korki w centrum miasta

Anna Szklarska-Meller
Anna Szklarska-Meller
CZEMPIŃ. Tunel pod przejazdem kolejowym w Czempiniu - wraca temat budowy tunelu, który rozładowałby korki w centrum miasta
CZEMPIŃ. Tunel pod przejazdem kolejowym w Czempiniu - wraca temat budowy tunelu, który rozładowałby korki w centrum miasta Katarzyna Baksalary
Wraca temat budowy tunelu pod przejazdem kolejowym w Czempiniu. Władze samorządu rozmawiały z przedstawicielami Polskich Linii Kolejowych o możliwości zrealizowania takiej inwestycji. Budowa tunelu rozwiązałaby problem korków tworzących się w mieście w czasie, gdy zamykane są rogatki na przejeździe kolejowym w Czempiniu.

Korki po obu stronach przejazdu kolejowego w Czempiniu. Będzie tunel?

Rogatki na przejeździe kolejowym w Czempiniu opadają dość często, bo to jedna z głównych, kolejowych tras Wielkopolski, łącząca Poznań z Wrocławiem. W tym czasie po obu stronach przejazdu kolejowego, zwłaszcza w godzinach szczytu tworzą się korki. Rozwiązaniem problemu byłaby budowa tunelu przed czempińskim przejazdem kolejowym. Taki postulat zgłaszany był w latach 2012-2013 podczas uzgadniania projektu przebudowy linii kolejowej Poznań - Wrocław. Niestety, wtedy inwestor, czyli Polskie Linie Kolejowe nie wziął go pod uwagę.

ZOBACZ JAK WYGLĄDAŁA PRZEBUDOWA LINII KOLEJOWEJ W CZEMPINIU:

Czy jest szansa, że teraz, kilka lat po zakończeniu przebudowy linii kolejowej, uda się doprowadzić do budowy tunelu. Andrzej Socha, zastępca burmistrza Czempinia prowadził w tej sprawie rozmowy z PLK. - Wspólnie z burmistrzem zdecydowaliśmy żeby najpierw zbadać możliwości techniczne, czy taki tunel kolejowy jest możliwy do wybudowania, by w kolejnym etapie móc rozmawiać o partnerach inwestycji i ostatecznie szukać na nią funduszy. Z rozmów wiemy, że PLK są skłonne partycypować w przedsięwzięciu - wyjaśnia Andrzej Socha.

Technicznie budowa tunelu pod przejazdem kolejowym w Czempiniu jest możliwa

W Wielkopolsce za takie inwestycje płacą również zarządcy dróg. W przypadku przejazdu w Czempiniu byłyby to zarządy dróg wojewódzkich i powiatowych oraz oczywiście gmina. Dobra wiadomość jest taka, że eksperci z Politechniki Poznańskiej uznali, iż technicznie budowa tunelu pod przejazdem kolejowym w Czempiniu jest możliwa. Pozostaje jeszcze zatem kwestia partnerów a także pieniędzy, co będzie znacznie trudniejsza częścią całego przedsięwzięcia.

ZOBACZ TEŻ:

Samorządowcy są jednak przekonani o konieczności wykonania takiej inwestycji. Miasto już się korkuje, a będzie jeszcze gorzej. - Ciągle obserwujemy wzrost ruchu, nie tylko tranzytowego, na który receptą może być obwodnica Czempinia. Rozmawiamy o niej z zarządem województwa wielkopolskiego. Jednak nawet w przypadku budowy obwodnicy i wyprowadzeniu części ruchu tranzytowego z miasta problem przejazdu nie zostanie rozwiązany, choćby ze względu na nieustannie wzrastająca liczbę mieszkańców miasta i gminy - podkreśla Andrzej Socha.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na koscian.naszemiasto.pl Nasze Miasto