MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Opóźnienia warte prawie milion złotych. Problemy systemu Fala

Andrzej Kowalski
Andrzej Kowalski
Opóźnienia warte prawie milion złotych. Problemy systemu Fala
Opóźnienia warte prawie milion złotych. Problemy systemu Fala Przemyslaw Swiderski
Asseco Data Systems, czyli wykonawca systemu zintegrowanej podróży Fala, został obarczony karą prawie miliona złotych kary za opóźnienia. Jak informuje spółka InnoBaltika, wysokość tych opłat naliczana jest zgodnie z umową. System Fala, pół roku od rozpoczęcia testów, nadal jest w trakcie testowania.

Fala nadal nie w pełni

Fala ma problem z opóźnieniami. Wciąż nie uruchomiono urządzeń na kolei, a to tylko część problemów związanych z funkcjonowaniem systemu. W związku z tym wykonawca systemu, czyli Asseco Data Systems, zostanie obarczony karą. I to wcale niemałą.

- W toku realizowanej umowy suma kar wstępnie naliczonych wykonawcy wynosi prawie 860 tys. zł - mówi rzecznik InnoBaltiki, Cyprian Maciejewski. - Kary naliczane są zgodnie z umową z wykonawcą. Każdorazowo są szczegółowo uzasadniane i udowadniane, przede wszystkim w praktyce tzw. testów publicznych - dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: Porozumienie Politechniki Gdańskiej i wykonawcy pomorskiej elektrowni jądrowej. Nowe kompetencje i kadry dla kolejnych budów?

Kary będą dotyczyć takich zaniedbań jak np. zbyt długi czas reakcji walidatorów na operacje kartami lub braku terminowego usunięcia zdefiniowanych błędów systemu. Do takich zalicza się nieprawidłowe naliczanie opłat za bilet.

- Szczegółowe i ostateczne podsumowanie kar dla wykonawcy będzie możliwe dopiero po docelowym, pełnym uruchomieniu systemu. Wykonawca od kar odwołał się i są one w procedowaniu - podkreśla Maciejewski.

Kiedy czas na kolej?

Jak podkreśla rzecznik, InnoBaltica oraz Asseco Data Systems skoncetrowane są teraz na uruchomieniu testów publicznych w ramach połączeń kolejowych. W tym momencie to priorytet, który powinien być kolejnym krokiem po uruchomieniu testowej Fali w miastach.

ZOBACZ TAKŻE: Kilka znanych marek zdecydowało ostatnio o wyjściu z Polski. To incydenty czy początek groźnego dla gospodarki trendu?

- Upublicznianie tej usługi nastąpi w kilku etapach. Dopracowywane są szczegóły. Seryjnie trwają testy wewnętrzne na kolei. Ostatni odbył się wczoraj, szykujemy się do kolejnych. Regularnie eliminowane są problemy, głównie natury informatycznej. Termin oraz zakres uruchomienia testów publicznych dla pasażerów pociągów SKM i Polregio zostanie podany w maju br. W przypadku Polregio dotyczy to także linii PKM - informuje Cyprian Maciejewski.

Etap ten przeciąga się już od jakiegoś czasu. Wdrożenie etapu testowego w ramach połączeń kolejowych Polregio i PKP SKM Trójmiasto na terenie całego województwa planowano na wiosnę 2024. Testy wewnętrzne i konsultacje z przewoźnikami miały się rozpocząć już w lutym br.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Opóźnienia warte prawie milion złotych. Problemy systemu Fala - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto