Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

REGION. Linia kolejowa do Poznania i Wrocławia ma być gotowa do końca roku. Wkrótce otwarcie kolejnych peronów [ZDJĘCIA]]

Anna Szklarska-Meller
Anna Szklarska-Meller
REGION. Linia kolejowa do Poznania i Wrocławia ma być gotowa do końca roku. Wkrótce otwarcie kolejnych peronów
REGION. Linia kolejowa do Poznania i Wrocławia ma być gotowa do końca roku. Wkrótce otwarcie kolejnych peronów Anna Szklarska-Meller
Budowa linii kolejowej z Wrocławia, przez Leszno do Kościana dla wielu podróżnych i kierowców to prawdziwa lekcja cierpliwości. Dobra wiadomość jest jednak taka, że prace - jak zapewnia Radosław Śledziński, rzecznik PLK - postępują zgodnie z harmonogramem.

- Cała linia kolejowa będzie gotowa do końca roku - mówi Radosław Śledziński, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych w Poznaniu. - Prace prowadzone są w dobrym tempie. Niedawno na odcinku Rawicz - Bojanowo zakończyła się modernizacja jednego toru. We wrześniu powinny tam zostać oddane do użytku wszystkie perony i przejście podziemne.

Prace trwają obecnie między innymi w samym Lesznie oraz na odcinku linii kolejowej prowadzącej z Leszna w kierunku Starego Bojanowa. Jeszcze w lipcu mają zostać oddane do użytku perony w Lesznie oraz Lipnie i Górce Duchownej. Według informacji podanych nam przez rzecznika PLK, odcinki torów kolejowych pomiędzy Lesznem i Starym Bojanowem, a także Kościanem i Czempiniem powinny być gotowe za kilka tygodni.

Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 kilometrów na godzinę, dzięki czemu przejazd między Wrocławiem i Poznaniem powinien trwać półtorej godziny. Większa prędkość to jednak nie jedyna korzyść z inwestycji, która kosztuje półtora miliarda złotych (1,2 mld to fundusze UE).

- Znacznie zwiększy się także bezpieczeństwo oraz komfort podróży - zapewnia Radosław Śledziński. - W Lesznie powstanie naszpikowane elektroniką centrum sterowania ruchem. Wszystkie perony budowane są na wysokości 76 centymetrów, by wsiadanie do pociągów nie stanowiło trudności dla osób starszych, czy rodziców z małymi dziećmi. Tam, gdzie nie będą montowane windy, powstaną specjalne podjazdy.

Na całym odcinku linii kolejowej przebiegającym od Rawicza do Czempinia cały czas trwa również budowa wiaduktów. Po dwa takie obiekty powstają w Rawiczu i Kościanie, jeden w Gołaszynie i jeden w rejonie ul. Wilkowickiej w Lesznie. Prace przy tym ostatnim są najbardziej zaawansowane, choć rzecznik PLK nie chce na razie mówić o dokładnym terminie ich zakończenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na koscian.naszemiasto.pl Nasze Miasto