Klasa VI a wzięła udział w warsztatach pt. „Malarskie memory”. Zabawa miała charakter muzealnego maratonu po dwunastu tematach malarskich. Zadanie grupy polegało na odnalezieniu wskazanego obrazu, jego analizie i podaniu gatunku, do którego należy. W ten sposób uczniowie mieli okazję przypomnieć sobie poznane gatunki malarskie jak m.in. pejzaż, martwa natura, portret, weduta, batalistyka czy malarstwo abstrakcyjne. Podczas zajęć uczniowie wykazali się nie tylko wiedzą z zakresu sztuk plastycznych, ale również historii czy mitologii. Podsumowaniem spotkania była zabawa, która polegała na odszukaniu par obrazów przedstawiających ten sam gatunek malarski.
W tym samych czasie uczniowie klasy VI c uczestniczyli w zajęciach pt. „Fałszerze dzieł sztuki”. W trakcie spotkania uporządkowali swoją wiedzę na temat takich pojęć jak: oryginał, kopia, reprodukcja, replika czy falsyfikat. Poznali również historię muzealnych kradzieży. Najciekawszym jednak zadaniem podczas muzealnego spotkania było wyszukiwanie w galerii obrazów na podstawie wskazanych przez przewodnika fragmentów. Z zadaniem tym uczniowie poradzili sobie znakomicie.
- Lekcje muzealne mają ogromną wartość dydaktyczną i wychowawczą. Łączą w sobie elementy z zakresu wielu różnych dziedzin- historii, sztuki, literatury. Ponadto uwrażliwiają na piękno i kształtują wrażliwość estetyczną. Dają możliwość obcowania z prawdziwymi dziełami, które znamy z reprodukcji zamieszczonych w szkolnych podręcznikach. Z całą pewnością warsztaty muzealne są ciekawą alternatywą i jak się okazało, potrafią skutecznie skupić uwagę uczniów - mówi Gerwazy Konopoczyński, nauczycie w SP w Czempiniu.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?