Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dzieci ze Starego Lubosza nagrodzone za "Grosikową gazetkę". Mają trzecie miejsce w Polsce FOTO

Malwina Korzeniewska
Uczniowie klasy II wraz z wychowawczynią Iwoną Bakalarską ze Szkoły Podstawowej w Starym Luboszu odnieśli pierwszy sukces w ogólnopolskim projekcie „Od grosika do złotówki”. Zdobyli III miejsce w Polsce w konkursie „Grosikowa gazetka”.

Projekt z zakresu edukacji finansowej oraz bezpieczeństwa dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej został objęty honorowym patronatem przez Ministerstwo Finansów. Jego organizatorami są: Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości i Bankowcy dla Edukacji Bakcyl, a partnerem Union Investment.

Podczas zajęć uczniowie wraz z wiewiórką Dorcią odwiedzają poszczególne planety i wykonują różne zadania oraz rozwiązują problemy. Każde zajęcia zaczynają się „Grosikową piosenką”. W styczniu klasa II poznawała planetę Grosik. W czasie zajęć uczniowie ułożyli rymowankę, która oprócz zdjęć dokumentujących działania, znalazła się w nagrodzonej gazetce.

„Grosik – trzosik”
Od grosika do złotówki
aż powstaną z tego stówki.
Uzbieramy stówek stosik
oszczędzimy duży trzosik.
Regulamin układamy
w piękną podróż wyruszamy.
Wszystko pilnie notujemy,
czapki chętnie wykonujemy.
Awers, rewers to już znamy.
Naszą wiedzę do Kapsuły wrzucamy.
O bezpiecznych feriach pamiętamy,
różne zimowe sporty uprawiamy.
Nasze pojazdy wyjątkowe
w dalszą drogę już gotowe.
Uzbieramy wiedzy trzos
zdobywając planet moc.

- Oczywiście cieszymy się bardzo - podkreśla Iwona Bakalarska. - Zaangażowanie dzieci dało efekt.

„Od grosika do złotówki” to projekt adresowany do uczniów klas drugich i trzecich szkół podstawowych. Realizowany jest w Szkole Podstawowej w Starym Luboszu od 2017 roku. Tematyka projektu koncentruje się wokół podstawowych pojęć dotyczących finansów i przedsiębiorczości (pieniądze, zarabianie, racjonalne wydawanie pieniędzy, oszczędzanie, inwestowanie). Dotyczy także szeroko pojętego bezpieczeństwa, trafnego przewidywania i sposobów unikania różnych ryzyk.

Główne cele programu to: nabycie przez dzieci umiejętności gospodarowania pieniędzmi, ustalania priorytetów przy ich wydawaniu lub oszczędzaniu oraz nabycie przez uczniów wiedzy o finansowych aspektach niebezpiecznych zdarzeń ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka i bezpiecznych zachowań. Działania podejmowane w ramach programu mają na celu kształtowanie samodzielności i praktycznych umiejętności.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na koscian.naszemiasto.pl Nasze Miasto