Stacja PKP w Kościanie to teraz obiekt w pełni nowoczesny i odnowiony. W ramach inwestycji PKP kilka lat temu odnowiono budynek dworca. Teraz zakończono prace na peronach.
Przypomnijmy, że zabytkowy, kościański dworzec, który wybudowano w 1856 roku wyremontowano w 2011 roku. Prace przebiegały pod nadzorem konserwatora zabytków i nie obejmowały peronów oraz przejść podziemnych. Budynek remontowano kilka miesięcy a koszt tej inwestycji wyniósł 5 milionów złotych.
Dalszą przebudowę dworca PKP w Kościanie zaplanowano jako czwarty etap przebudowy linii kolejowej E59 obejmującej odcinak od Czempinia do granicy z województwem dolnośląskim. Na tę inwestycję PKP pozyskało prawie 1,2 miliarda złotych z funduszy unijnych. Całość inwestycji to 1,5 miliarda złotych.
W ramach tej inwestycji wybudowano także tunel na ul. Młyńskiej. Trwa także budowa tunelu pod odnowionym wiaduktem na ul. Gostyńskiej.
W wyremntowanym przejściu podziemnym zamontowano dwie windy dla pasażerów
Jeżeli chodzi o perony na odnowionej stacji to na peronie drugim powstało szklane zadaszenie. Podróżni w razie deszczowej pogody mogą także skorzystać z dwóch 80-metrowych wiat. Na peronie pierwszym także znajduje się chroniące przed deszczem pasażerów zadaszenie. W celu ułatwienia wsiadania do pociągów podwyższono perony do 76 centymetrów. Krawędzie peronów mają antypoślizgową powierzchnię. Zamontowano także nowe tablice informacyjne i tablice z rozkładem jazdy. Perony wyposażono w nowe ławki i siedziska. Co ważne oba perony na stacji w Kościanie zostały wydłużone w kierunku jazdy w stronę Leszna. W ramach inwestycji przebudowano również przejście podziemne, gdzie zamontowano także dwie windy.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?